Ett rum med utsikt

Av: Annica Ramström

Det har skett en stor förändring i mitt yrkesverksamma liv, jag har flyttar från köksbordet till ett arbetsrum i en annan del av staden. Personligen gillade jag köksbordet som arbetsplats, utsikt mot en park med fågelkvitter när jag öppnade balkongdörren. Det jag inte gillade var kylskåpet och skafferiet som jag, med världens sämsta moral, inte kunde låta bli att dra i titt som tätt. Detta har tyvärr resulterat i att vågen slår i topp.

Istället har jag skaffat mig en arbetsplats, utan kylskåp och utan skafferi. Nu kan jag inte längre gå i myskläder hela dagen utan måste på morgonen ge mig ut bland alla andra för att ta mig till jobbet. Detta kom som en chock. Jag bor visserligen i Stockholm så man kanske kan tycka att jag borde ha lite koll på det här med rusningstrafik. Och då menar jag rusningstrafik i kollektivtrafiken. Det har jag inte. Blev lite lätt rädd när jag höll på att springas ner av hel hord människor vid Slussen. Nej så fort det blir plusgrader och ingen halka ska jag skaffa en cykel.

Jag har fått en arbetskamrat också. Det är roligt och spännande efter min isolerade tillvaro i köket. Delar rum med Agneta som är osteolog och som just startat firma. Lite råd kan jag komma med, om dom är så goda får hon avgöra. Året börjar med andra ord spännande för mig.

Annars rullar det på som vanligt, rapport skrivs, vi håller på att avsluta slutundersökningsrapporten för Skrantåsen och förundersökniningsrapporten för  kvarteret Lodet, båda i Örebro län. Efter det kommer allt det där vanliga som ska göras i början av året. Vi har också lyckats revidera både vår kommunikationsplan och vår kvalitetspolicy inför den här säsongen. Det här med levande dokument ni vet, visst är det är det roliga ord. Levande dokument…… Vad är det egentligen? Det känns i alla fall kul att kunna skicka med något nytt tillsammans med intresseanmälningarna till länen som ska in nu i början av året. Precis som om dom inte har något annat att göra än läsa våra policydokument.

Nej nu ska jag fundera på åt vilket håll skrivbordet ska stå!

Det här inlägget postades i Arkeologi och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

